سرگالش

سیاسی، اجتماعی و فرهنگی

سرگالش

سیاسی، اجتماعی و فرهنگی

#مناجات_سرگالش

پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲ ب.ظ

خدایا !

نوجوانی و جوانی من به باطل گذشت

غفلت، مرا در میان‌سالی از تو غافل کرده است

و اکنون که پیر شده‏ ام !

ناتوانی فرصت جبران نمی‏دهد !

مرا در این وقت از ناتوانی دریاب !

الهی !

به گیسوی افشان دل‌خستهها،

به پیروزی بخت دل خفته ‌ها 

به سجاده‎ی پاک دل‌زندهها

الهی !

به امید آن‌کس، امیدش تویی

به پیغام آن‌کس، نویدش تویی

به مجنونی آنکه مجنون توست

به گم‌کرده راهی که در راه توست.

الهی !

به آیات قرآن وزیتون و تین

به قلب خموش شهیدان دین

به آیات تکویر و النازعات

به فجر و بلد، شمس و لیل و نهار

ببخشا !

ببخشا ! گناه تمام گنه کرده ‌ها !

الهی !

پشیمان و درمانده ‌ام 

سیه ‏رو، شکسته ‌دل و خستهام 

به درگاه تو آمدم با امید                                                                                                                                                

امیدم تویی، من نی ‏ام‏ ناامید !

خدایا !

به اعتراف آمده ‌ام

به من فرصت توبه داده ‌ای تا بازگردم

و من ! باز نگشتم

اینک که با دستانی خالی بازگشته‌ام 

چگونه می‏توانم فرصت دیگری طلب کنم

حال که دستانم دربند عدالت توست    

با رحمت خویش مجازاتم کن !

خدایا !

تو رزاق  و رازق    

من ریزه‌ خوار

تو قادر، توانا

من ناتوان 

تو رحمان، تو راحم

من ناخلف

تو حنّان و سبحان

من ! ناسپاس

الهی !

علیم و حلیمی، عظیم و مقیمی

دعا را مجیبی، خطا را مقیلی

بر ناامیدان، سرای امیدی

بر بی‌ پناهان، پناه و مجیری

الهی !

تو ناطق، صادق، تو بازخ 

تو باطن، سامع، تو ناظر     

تو واصل، رازق، تو صانع

تو خالق، ناصر، تو باسط

تو کاشف، تو فارج، تو فالق

تو قاسم، عاصم، تو رافع

تو واهب، قابض، تو آمر                                                            

تو فاصل، حامد، تو عادل

تو اول، تو آخر

ولی من !

ضعیف و بداندیش

بد عهد و کج ‌اندیش

الهی !

تو توابی، و من توبه ‌شکن 

تو ساتری و من پرده‌ در  

تو قابلی و من ناقابل 

تو راشدی و من گمراه

تو مالکی و من بنده 

ای مالک یوم‏الدین، اهدنا صراط المستقیم

  • ارسلان رسولی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی