سرگالش

سیاسی، اجتماعی و فرهنگی

سرگالش

سیاسی، اجتماعی و فرهنگی

نامه سرگالش به مقام معظم رهبری

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۶ ق.ظ

محضر مبارک مقام معظم رهبری

با سلام و عرض ادب به حضور مقام معزّز

با احترام مطالبی چند به عنوان یک دردمند مسلمان بعرض میرسانم

 

اینجانب و بسیاری از دوستان همرزم هیچگاه آن لحظه پیروزی انقلاب را از یادم نمی رود که پدر برای من و دوستان جوان همراه این نوید را می داد و بر گفته اش باور داشت که با پیروزی انقلاب دیگر تبعیض طبقاتی و اشرافی گری نخواهیم داشت !

با اطمینان خاطر می گفت گذشت آن زمان که سرنوشت طبقه کارگر و کشاورز زاده به تنگدستی، تبعیض و بی حرمتی گره خورده باشد !

می گفت اربابی نخواهیم داشت تا بر ما رعیت فخر بفروشد و از سفره ما کم و سفره اش را رنگین نماید.

او می گفت رئیس جمهور، وزیر، استاندار و مدیرکل به نوبت از آنِ شما تحصیل کرده های مؤمن و متعهد جامعه خواهد بود.      

#آقای_من !

از ران و سینه مرغ رسیده ایم به اسکلت مرغ که آن هم برای ما گران و حرام شده است. و شرمنده ام از اینکه بگویم خانواده ای که در آن فقر باشد و پدر شرمنده آن خانواده ! دین در آن بیگانه است و دولتی که نتواند در جامعه خود فقر زدایی کند محکوم به فناست.

تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب  و در دهه اول آن با جنگ هشت ساله و ترورهای خیابانی رو به رو شدیم و در برابر همه توطئه ها ایستادیم و ثابت کردیم ما مردم از فرزندان سردارانی چون هارپاگ، عباس میرزا، آریو برزن، سورنا، ابومسلم، میرزا کوچک خان و دلواری ها هستیم.

#آقای_من !

انتظار ما از انقلاب در اولین دولت پس از جنگ ( سردار سازندگی ) این بود که عدالت اسلامی با انتخاب مدیران انقلابی، متعهد و متخصص بر قرار شود که نشد.

رئیس دولت مدیرانش را از روی لیست مسؤلان و تلاشگران ستادهای انتخاباتی برگزید و این بدعتی شد برای همه دولت های بعد از آن تا به امروز و باب شدن رانت، پدیده آقازاده ها اختلاس، فساد اداری و سوء استفاده از جایگاه مدیریتی و سوء مدیریت در سطح کلان کشور بطوریک نفس کشیدن برای آنان که حلال را حلال خدا و حرام را حرام خدا و رسول خدا می دانند سخت بشود !

با این حرکت سیاسی شکاف طبقاتی و درد بی کسی خود را از اولین دولت سازندگی تا دولت تدبیر و امید حس کردیم. بگونه ای که در سایه اسلام این شکاف ناعادلانه فقیر به دقیقه فقیرتر و کاخ نشینی و اشرافیت به لحظه در حال رشد است بی آن که تلاشی در آن صورت گرفته باشد.

#رهبر_عزیز !

ما جماعت ضعیف که نان روزمان به دریافت مزد همان روز ما گره خورده است از فرجام و سیاست آلوده چیزی نمی دانیم ! برای ما حداقل زندگی همان برنج نیم دانه، لبنیات،  بال و سنگدان مرغ، گوجه، سیب زمینی، پیاز همراه با چای، شکر و قند کافی است که متأسفانه با گران شدن هشتاد تا صد درصدی این اقلام از استفاده این حداقل ها نیز محروم شده ایم.

#آقای_من !

از ران و سینه مرغ رسیده ایم به اسکلت مرغ که آن هم برای ما گران و حرام شده است. و شرمنده ام از اینکه بگویم خانواده ای که در آن فقر باشد و پدر شرمنده آن خانواده ! دین در آن بیگانه است و دولتی که نتواند در جامعه خود فقر زدایی کند محکوم به فناست.

#آقای_من !

گاهی در واپسین ناله های شبانه نگران شما و دیگر مقامات و سران سه قوه می شوم و آرزو می کنم که خداوند سبحان به شما و همه مقامات رحم کند ! 

#آقای_من !

من گالش و دیگر دلسوزان ولایی به آن وزیر و مقامات ارشد ( کت و شلواری ) کشور کاری نداریم !

 به آن دسته از روحانیتی هم که کاخ نشینی و زندگی مرفه را برای خود و آقازاده های شان در کشور و بلاد کفر فراهم کرده اند و هر غلطی دل شان می خواهد به نام اسلام انجام می دهند نیز کاری ندارم !

از این نگرانیم که گرسنگی، فقر، تبعیض و تنگدستی خود را به اسلام نسبت می دهیم !

البته نباید انصاف را نادیده گرفت و آن دسته از روحانیت اصیلی که هنوز هم به تجملات دنیا روی نیاورده اند و به کاخ نشینی و زندگی مرفه پشت کرده اند نادیده گرفت ! چه کنیم همه این کاستی ها تبعیض ها و بی قانونی ها به نام ولایت و روحانیت اصیل تمام می شود !

ترسم از فردای قیامت مقامات ارشد نظام و بسیاری از علمای دینی این است که در برابر اعتراض به ستم ها و تلف شدن لحظات زندگی ما مردم و جوانانی که همراه با انقلاب رشد کرده و دست شان به جایی بند نیست چه خواهند گفت ؟

در پایان از جنابعالی که مقتدای جامعه ایران اسلامی هستید تقاضا داریم به تبعیض ها پایان داده و حکم حکومتی خود را برای سامان دادن به وضع معیشت مردم آسیب پذیر صادر نمائید تا در روز رستاخیز و در پیشگاه ایزد منان و رسول اکرم (ص) و دیگر پیامبران (اولوالعزم) در برابر گلایه ها و شکایت بر حق ستمدیده های 40 سال انقلاب شرمنده یکدیگر نباشیم.

--------

#رسولی_عمارلویی (نویسنده و روزنامه نگار)

*

  • ارسلان رسولی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی